Sabtu, 9 April 2011

SMK Syed Mashor.....

Assalammualaikum...

Setelah 5 tahun aku tinggalkan SMKSM semalam aku berpeluang untuk masuk semula ke sekolah nih sbb dijemput oleh saudara Firdaus (Burn) untuk berkongsi pengalaman dengan junior Form 6 yang mengikuti Kursus Motivasi Pelajar Tingkatan 6...First impression aku masuk skolah aku nih setelah 5 tahun meninggalkan alam persekolahan,aku lihat memang bertuah pelajar2 tingkatan 6 pada tahun ini berbanding tahun kami(2005-2006)..Teramat sngt jauh beza..Maklumlah kami first batch Form 6 bg SMKSM pada tahun tersebut...Terlalu bnyk keistimewaan yang mereka dapat...Masa zaman kami tiada LCD,tiada bilik Ting.6 yang khusus yang menyediakan perkhidmatan Wifi dan komputer..aper yang kami ader hanyalah buku dan guru2 yang menjadi teman setia utk tempat kami membuat rujukan...Terlalu bnyk perubahan dan kemudahan yang tersedia...Puan Sri Ayu binti Idris yang dahulunya hanyalah Guru Penyelaras Ting. 6,tp kini beliau telah menjadi Penolong Kanan Ting.6..Wahai adik2 bertapa bertuahnya kamu berbanding kami dahulu..Walaupon dalam kegelapan malam,aku dapat lihat bnyk perbezaan sekolah tercinta nih..Terutama untuk pelajar Ting.6..Aku diminta untuk berkongsi pengalaman bersama adik2 junior..Memang nak menitis air mata melihat kemudahan yang dorang dapat...Sebab masa kami dahulu,kami xdapat aper yg mereka miliki...Masa kami dahulu,aku sendiri antara salah seorang yang berusaha untuk mendapatkan peruntukan/sumbangan drpd PIBG sekolah untuk membeli almari sebagai tmpt menyimpan buku2 rujukan..Aku sendiri pergi mencari buku2 rujukan tersebut..Lihatlah betapa payahnya kami untuk berdiri berbanding adik2 yang ada sekarang...Mereka hanya perlu menambah baik apa yang ada..Bersyukurlah wahai adik2..Tunjuklah kepada semua warga SMKSM yang Ting.6 tahun 2011 boleh mengecapi kejayaan dan boleh megharumkan nama sekolah....Kepada Puan Sri Ayu..Tahniah kerana berjaya menamatkan pelajaran dlm Master (kalo xsilap..hehehehhe)..Adik2 jdkan guru2 kiter sbg model utk kiter berjaya kelak,kerana guru2 di SMKSM bukanlah calang2 org...Semoga SMKSM akan terus lebih maju kehadapan seiring dengan pembangunan semasa...Sekali lagi Tahniah dan Terima Kasih kepada warga SMKSM.Semoga bnyk lagi perubahan demi kebaikan dimasa akan datang...
Kepada kawan2 seperjuangan,gembira bertemu dengan korang mlm td..mcm2 perubahan yang ader..aper yang penting kiter semua berjaya..Alhamdulillah..

Sekitar majlis malam tadi :-

Barisan pelajar dan guru


Anit n Krol



Bab makan pas kat Krol..konfirm abisss
Lagi2 dier..lagi2 dier


Ustaz jemputan..terima kasih..best ustaz punyer ceramah..I likeee..xsia2 dtg..dpt ilmu

Barisan puteri-puteri yang cantik yang mengajar ku Ilmu
Nih dah mcm cover page album jer dahh..

SEKIAN,TERIMA KASIH....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan