Jumaat, 11 Mac 2011

Zaman Sekolah,Perangai dan Rakan-rakanku....

Teringat masa zaman2 sekolah dlu..kiter sama2 belajar,sama makan kat kantin sekolah,sama2 g rombongan sana sini...sweet sngt memory tu...kekdang ader perselisihan faham antara kiter,ader persengketaan antara kita xketinggalan jugak ader kenakalan kiter bersama..teringat lagi masa form 4..sesi mengenakan budak bernama Azam ( budaknyer agak2 lembut skit)..sian kat ko kan..sowielah aku sajer jer sbenar nyer letak kumbang atas diari ko tu..aku g jln2 kat blok baru siap pastu tersalah masuk tandas lelaki,pastu aku nmpak kumbang besar tu.masa aku tngk kumbang tu aku teringat kat ko..so,aku amik kumbang tu pastu aku letak atas diari ko bawah meja...hah,xsenang duduk aku gelak tngk ko ramas kumbang tu cam ko ramas kertas..pastu ko leh jerit lak biler tngk binatang tu...sowielah kawan..aku sengaja kenerkan ko..hahahahaha..sian ko kan...aperpon kisah dah lama,ko maafkan jerlah aku yer kawan..cmnerlah aku leh jd pengawas sekolah masa tu pon aku xtau kalo nak di pikirkan dengan perangaiku..haahahahahha
Masa zaman sekolah nih jugak kiter sama ader pengalaman jaga ayam daging kelas (5T1) n jaga burung puyuh (kelas 5T2)..hahahahahaha..persaingan hebat antara dua kelas...kelakar lak rasa biler hari pertama korang kater burung puyuh korang terbang g padang sekolah...kenangan kan sumer tu...biler ingat balik leh tersenyum sorang2 ingat kenangan2 kiter kat sekolah dlu...
Selepas form 5,ader yang sambung blaja ke U...Ramai kawan-kawan aku yang pergi...ermmmm..bukan aku xdpt tawaran UITM...aku dpt.tp ntah naper aku tolak tawaran tu..(bukan aper sbenarnyer yang dorang campak aku sampai Kota Samarahan naper?Kat Sarawak saner dorang cmpak aku).mungkin sebab rezeki aku masih di negeri kelahiran aku nih gaknyer...xkurang jugak ader mmber2 aku yang sambung form 6..
Hah masa form 6 ni ah kiter tunjuk taring kan....wakakakakaka...maklumlahlaaa dah masuk peringkat remaja dewasa...sumer xtvt kat skolah tu kiter kongker..xleh blaaa...mcm2 ah rungutan dr pelajar ting. len n cikgu2..tp kiter ty the best untuk mencatatkan nama yang baik ( bangga sebab first batch form 6 kat SMKSM masa tu)...kat sini kiter belajar erti kehidupan dan kiter merasa selangkah kaki ke U n kiter belajar cara mcm maner menguruskan kehidupan kiter tanpa bantuan org len...alhamdulillah lepas result keluar ader yang mencatatkan nama baik sbb dpt result yang bgus...result aku???hahahahah xyah tanyerlah..paras2 hidung jer (tulah bnyk sngt main time cikgu mengajar)..terutama masa cikgu mat n cikgu Ct Khadijah ngajar..mentang2 ah dorang nih jenis bukan pemarah..sumer pakat men2 jer masa dier ngajar ( bukan sumer ah yang dok men2 )....
Abis Form 6,ader yang sambung belajar n ader yg trus kerja...aku??huh aper lagi kerjalaaaa..merasa nak pegang wet sendiri....hahahahahaha..xkurang jugak ader yg menamatkan zaman bujang..hehehehehehe...diam xdiam dah 5 tahun aku meninggalkan zaman persekolahan..tp kenangan manis dan pahit di sekolah tu xakan aku luperkan sampai biler2 dan sentiasa dlm ingatan...
SMK Syed Mashor Batang Kali menjadi saksi sumer kemanisan dan kepahitan yang kiter lalui bersama...kepada guru-guru di SMKSM,saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana mendidik aku menjadi insan yang berguna untuk kehidupan aku..JASAMU TETAP DIKENANG..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan